8 Elemente Esențiale Pentru Optimizarea Landing Page-ului

Cum optimizăm pagina de destinație și îmbunătățim rata de conversie?

Când vine vorba de digital marketing, landing page-ul tău este la fel de important ca primul interviu la un job de vis. Trebuie să fie aranjat și pieptănat, cu un outfit profi și să creeze o primă impresie memorabilă (în sensul bun). La fel ca la interviu, obiectivul tău este să îl faci pe interlocutor să spună “da”. 

Înainte să citești prea mult despre cum să îl optimizezi, trebuie să înțelegi dacă ai cu adevărat nevoie de un landing page.

Când avem nevoie de un landing page?

Dacă business-ul tău se ocupă cu e-commerce, mai mult ca sigur ai un website. Dar un landing page bine gândit îi va ajuta pe utilizatori să-și focuseze atenția pe o anumită acțiune sau produs, sau să-i atragi într-o locație fizică.

Pentru cei care apelează la PPC ca mod de promovare, un landing page dedicat pentru o reclamă are șanse mai mari să apară în SERP, pentru că Google o va considera mai relevantă pentru utilizatori.

În generarea de lead-uri, un landing page dedicat poate face minuni. Îl poți optimiza pentru a obține mai multe înscrieri la webinar sau pentru a colecta mai multe adrese de email. 

Dar cel mai important motiv pentru care ai nevoie de un landing page este pentru că acesta creează încredere și impresia de profesionalism, iar publicul tău v-a fi mai motivat să convertească.  

Acum că am lămurit cine și de ce are nevoie, iată cateva sfaturi care îți vor transforma landing page-ul într-un inorog digital.

  1. Titluri și subtitluri

Titlul trebuie să capteze atenția cititorului și să-l lase pe acesta cu o sete pentru mai mult. Subtitlurile sunt copilotul care oferă mai multă înțelegere și completează mesajul transmis de titlu. Nu le subestima și nu le lasă în spatele cortinei, pune-le în prim plan, oferă-le claritate și îți vor oferi click-uri.

  1. Imagini și videoclipuri

O imagine valorează cât o mie de cuvinte și un video cât un milion. Astfel reușești să spui multe cu puține. Integrează imagini și videoclipuri de înaltă calitate pentru a ajuta publicul tău să se conecteze cu produsele sau serviciile tale. Dar nu uita să te asiguri că nu vor îngreuna navigarea pe landing page.

  1. Call-to-Action

Foarte mulți subestimeaza puterea unui îndemn și presupun că acesta este subînțeles. Trăim într-o lume digitală unde cele mai grele lupte se duc pentru atenție. De aceea este foarte important să ai un îndemn clar care îi explică publicului ce trebuie să facă. El vine ca un pas natural în urma prezentării: Click aici, Abonează-te Acum, Comandă Rapid, etc.

  1. Formular

Dacă afacerea ta se bazează pe lead-uri, ca de exemplu un barbershop care vrea să obțină mai multe programări, un formular îi ajută pe vizitatorii tăi să-ți lase datele lor de contact. Ulterior îi poți fideliza oferindu-le diverse beneficii și reduceri. 

  1. Recenzii

Având în vedere că suntem ființe sociale, ce spune vecinul va fi mereu important. Integrând recenziile afacerii tale pe landing page, oferi încredere și credibilitate unui cumpărător nehotărât.

  1. Portofoliu

Pe lângă recenzii, un alt factor foarte important în construirea încrederii este portofoliul. Creează studii de caz cu proiectele tale de succes și sintetizează-le în numere, diagrame și logo-urile clienților pentru care ai lucrat sau partenerilor cu care ai avut o relație bună.

  1. Navigarea

Cu cât mai simplă cu atât mai bine. Vizitatorii tăi trebuie sa găsească foarte rapid produsul sau serviciul, fără a parcurge labirinturi până la check-out.

  1. Optimizare

Nu uita că aproape jumătate din utilizatori îți accesează landing page-ul de pe mobil. Asigură-te că designul este responsive și arată la fel de bine pe orice tip de ecran. Dacă nu te descurci la capitolul acesta, sau oricare altul, noi suntem mai mult decât bucuroși să creăm un landing page numai bun de lumina reflectoarelor pentru tine.

landing page

Ca să concluzionăm, optimizarea landing page-ului este crucială pentru a face o primă impresie grozavă și pentru a obține acele conversii. Concentrează-te pe elemente cheie precum titluri, imagini, videoclipuri, CTA, formulare, testimoniale, portofoliu, navigare și optimizare pentru dispozitive mobile pentru a fi pe drumul cel bun. Și nu uita, testarea este cheia! Continuă să experimentezi cu diferite elemente pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru publicul tău.